קבליר קינג צ’ארלס ספנייל

קבליר קינג צ'ארלס ספנייל

גובה הבוגר: 31-34 ס”מ
משקל הבוגר: 4.5-8.5 ק”ג
אופי: מאוד ידידותי ונוח
מוצא: בריטניה

רקע כללי: מישהו יכול להישאר אדיש? מדובר באחד הגזעים היפים והחמודים ביותר מבין כל הכלבים, ואנחנו ממש לא משוחדים. מדובר בכלב בית מושלם, הן בשל האופי החברותי שלו והן בשל העובדה כי הוא קטן מימדים ולכן הוא נחשב לאידיאלי בעבור דירות קטנות ובתים. מדובר בגזע קצת מפונק, וצריך לקחת זאת בחשבון – הוא אוהב מאוד חיבוקים, מתמסר מאוד לבעליו ובכלל נחשב לגזע נוח מאוד לגידול. ניתן לראות בלא מעט תחרויות כלבים את הגזע, כאשר רק בשנה האחרונה שוב זכה זכר בתואר הכלב היפה ביותר.

אזור גידול: במקור מאנגליה, אולם הוא גדל גם באזורים נוספים באירופה כמו גרמניה והולנד.  עם זאת, בעשור האחרון החלו אנשים פרטיים לגדל את הגזעים באופן פרטי ובתנאים מצוינים. מדובר בגזע מבוקש מאוד לאימוץ, ובישראל ניתן לראות לא מעט משפחות כמו גם יחידים אשר מחפשים לאמץ את כלב הבית המקסים הזה.

בריאות: מאחר ואפו פחוס, הוא עלול לסבול מבעיות נשימה כמו גם נחירות חזקות במיוחד. נוסף לכך, מאחר והוא לא רגיל לטיולים ארוכים ופחות מעוניין להוציא אנרגיה לא פעם הוא מתעייף בזמן הטיול, ולכן צריך לתת לו הפסקות. נוסף לכך, מדובר בגזע אשר אוהב מאוד לאכול ולכן לא מעט כלבים כאלו סובלים מעודף משקל. חשוב להקפיד על אוכל בריא ואפילו אורגני אם ניתן, בייחוד בשל הפרווה אשר זקוקה למינרלים כמו גם ויטמנים.

גידול הכלב: מדובר בגזע שובב ולכן האילוף קבליר קינג צ’ארלס ספנייל עלול לקחת זמן. עדיף לאלף אותו באמצעות מאלף אשר מתמחה בסוג הגזע הזה, וזאת בכדי לחנך אותו מגיל צעיר הן לצרכים והן לכללי התנהגות. מדובר בגזע אשר מאוד אוהב תשומת לב, ולכן הוא לא פעם מביע גילוי קנאה במידה ומתקרבים לבעלים שלו. הוא מסתדר נהדר עם ילדים, מתמסר וסתגלני לכל סביבת מגורים.

מה חשוב לדעת? מדובר בכלב מטופח מאוד ולכן חשוב להקפיד על תספורת כמו גם מקלחת טובה לפחות פעם בחודש. מאחר והפרווה שלו עלולה להיות ארוכה, מומלץ לסרק אותו וכן להקפיד על טיפוח – כך שניתן יהיה לראות את יופיו המהמם. אם אתם בעלים של כלב קבליר קינג צ’ארלס ספנייל, ניתן בהחלט להגיש אותו לתחרויות בשל העובדה כי מדובר בגזע יפהפייה כמו גם חברותי מאוד אשר לא מביע חשש ובעל ביטחון עצמי גבוה, גם כאשר הוא נתקל בכלבים גדולים ממנו. מדובר בגזע עם ביטחון עצמי יוצא דופן, ועל כן שימו לב כי הוא לעיתים עלול להראות תוקפנות כלפי כלבים אחרים בדמות נביחות, אך בסה”כ הוא מסתדר מצוין וניתן לסמוך עליו.

לסיכום: מוצאו של הקוואליר קינג צ’רלס בגזע ספנייל קינג צ’רלס, שפותח באנגליה במאה ה-17. אבותיו נועדו לרחרח ולמצוא את החייה הניודה, ואילו הקוואליר משמש בעיקר ככלב לוויה וכבן משפחה. הקוואליר פעיל, חינני, בעל הבעה נעימה ומראה שובה לב. הוא עליז וידידותי, יודע לגלות חיבה, לקבל אותו חיבה וחסר שמץ תוקפנות – ואהוהב להשתובב ולהתרוצץ עם ילדים ומבוגרים כאחד. לסתותיו חזקות, זכר לתפקיד של אבותיו לשאת את החיה או העוף הניצודים אל האדון שירה בהם. עיניו גדולות, רחוקות זו מזו, עגולות וכהות. אוזניו ארוכות ושעירות, נשרכות למטה על צווארו המקושת במקצת. גבו ישר. הזנב מורם בעליזות, אבל לא מעל לא גובה הגב. השיער ארוך, משיי, לעתים גלי אך אינו מסולסל. צבעי השיער המקובלים הם שחור-חום, ערמוני, אדום עמוק; לעתים קרובות משתלבים באלה גם כתמים לבנים.

קבליר קינג צ'ארלס ספנייל

תמונות קינג צ'ארלס קבליר ספנייל

מוצרים מתאימים לכלב קינג צ’ארלס קבליר

ליקטנו עבורכם מגוון מוצרים שמתאימים לכלב קינג צ’ארלס ממגוון סוגים, החל ממזון ועד תג שם לפי גזע הכלב. לנוחיותכם המוצרים מסודרים לפי קטגוריות כדיי להקל את ההתמצאות. קרא עוד

סל קניות

close