קולי גס שיער – לאסי

קולי גס שיער - לאסי

גובה הבוגר: זכר: 55-60 ס”מ, נקבה 55-60 ס”מ
משק הבוגר: 20-30 ק”ג
אופי: חברותי
מצוא: אירופה (סקוטלנד)

רקע כללי: מדובר בגזע מרשים במיוחד כמו גם חכם. הלאסי ידוע בעיקר בזכות העיניים הטובות שלו אשר מביעות אמון מלא בבעלים, והוא נחשב לכלב נוח מאוד אך גם פעיל. הקולי צריך להוציא לא מעט אנרגיה, כאשר ניתן להבחין במצב רוחו ע”פ האוזניים שלו. כאשר הוא מקשיב לבעלים, ניתן לראות כיצד האוזניים שלו עולות כלפי פעלה – סממן שהוא מאוד אופייני לכלב המקסים הזה. הקולי נחשב לגזע גדול, והוא שוקל בין 20-30 קילו בעבור כלבים בוגרים. בישראל הוא גזע פחות נפוץ, אולם ניתן לראות בשנים האחרונות לא מעט מגדלים פרטיים כמו גם ביקוש לאימוץ, בשל התכונות החיוביות שלו.

אזור גידול: מוצאו של גזע הקולי הוא מאירופה, והוא נחשב לאחד הגזעים העתיקים ביותר בעולם. הגזע זכה לתהודה לא מעט בזכות מלכת אנגליה אשר הביאה את הגזע ממערב סקוטלנד לאנגליה, כמו גם בזכות הסרט “לאסי שובי הביתה”.

בריאות: מדובר בכלב אשר כמעט ואינו סובל מבעיות בריאותיות, למעט בעיות אוזניים ולעיתים הוא סובל מרגישות. מאחר ומדובר בכלב בוגר וחזק במיוחד הוא חייב להוציא אנרגיה, ולכן חשוב להוציא אותו למספר סיבובים ארוכים ביום – לפחות חצי שעה כל סיבוב. מאחר והפרווה שלו סמיכה מאוד, מומלץ לספר את הכלב לפחות פעם בחודשיים ולהקפיד על כך יותר בתקופת הקיץ, וזאת בשל העובדה כי הוא רגיל לחיות בתנאים קרים לרוב. במקור, מדובר בכלב רועים אשר רגיל לקור ולכן בתקופת הקיץ כאן חשוב להקפיד על תספורת ומים.

גידול הכלב: קולי נחשב לגזע נוח מאוד לגידול והוא מתאים הן לבתים פרטיים וגם לדירות. הוא קל לחינוך, והוא נחשב לגזע נאמן מאוד לבעליו. מאחר ומדובר בכלב נאמן, הוא עלול להראות לא מעט חשדנות כלפי אנשים זרים או כלבים לאור היותו כלב טריטוריאלי, אולם ניתן לומר כי במידה והוא נחשף לכלבים אחרים בגינה או בביקור הוא בהחלט יכול להתחבר ואף להתמסר. אנשים אשר מגדלים את הכלב מדווחים על כך שהוא מקסים עם ילדים, מסתדר גם עם בעל חיים אחרים ובאופן כללי בעל מזג נעים.

מה חשוב לדעת? למרות גודלו, מדובר בכלב עדין מאוד. הוא אוהב להתמסר לבעליו, אוהב לנוח אך גם להוציא אנרגיה בפארק או בגינה. הקולי יודע להסתגל במהירות לכל תוואי שטח ולכן תוכלו להיות בטוחים כי אם תאמצו אותו, הוא יעניק לכם אהבה רבה – בדיוק כפי שניתן לראות בסרט המצליח לאסי שובי הביתה. זאת ועוד, מדובר בכלב אשר תוחלת החיים שלו גבוה – בין 14-16 שנים.

לסיכום: קולי ארוך שיער – “לאסי” בפי כול – ידוע כבעל יופי מרשים. הוא מלא כבוד עצמי ועצם הופעתו מבטיחה שאפשר לסמוך עליו, בין היתר בזכות העיניים המביעות נאמנות אין קץ עירנות בשעה שמדברים אליו. מוצאו של גזע בינוני גדול זה מסקוטלנד, שם נועד לשמש ככלב רועים, והוא אכן נחבא אל העדרים עד 1870 בערך. המלכה ויקטוריה הביאה כלבי קולי מאזור בלמורל בסקוטלנד לארמון וינדזור באנגליה, וכך נעשה פופולרי הרבה לפני שנכתב הספר “לאסי שובי הביתה”. הקולי חזק ופעיל, וחסר נטייה תוקפנית. ראשו מוארך ושטוח; קצה הראש וקצה הזרבובית מקבילים זה לזה, ואף בעלי אורך כמעט שווה. האוזניים קטנות, משנות תנוחה לפי מצב הרוח: משוכות לאחור לעתים זקופות ואף נוטות לפנים, ואז השליש העליון שלהן נוטה כלפי מטה. גופו של הקולי ארוך במקצת, יחסית לגובהו, החזה עמוק וגבו מתרומם במקצת מעל המותניים. הזנב ארוך מתעקל מעט כלפי מעלה, ובשעת התרגשות מתרומם בעליצות, אבל לא מעל לגב. תנועתו של הקולי אופיינית לגזעו: הרגליים הקדמיות מדלגות כאחת. צבעיו של הקולי עשויים להיות בהירים (זהוב-לבן או חום-לבן), טריקולור (שחור-חום-לבן), וכן כסף כחול (כחול שיש). שיערו סמיך מאוד, חלק ובעל מרקם קשה מבחוץ; מתחתיו השיער רך, פרוותי וצמוד לגוף. שיער ארוך מכסה את רגליו.

לאסי - כלב קולי גס שיער

תמונות קולי גס שיער (קולי ארוך שיער)

סל קניות

close