כל מה שרציתם לדעת על חתולים

למה חתולים מגרגרים?
חתולים מגרגרים לרוב בזמן שהם מרגישים בנוח. את הגרגור הם לומדים מהאמא כשהם בגיל של כמה ימים בלבד.
על פי רוב הם מגרגרים על מנת להרגיע את עצמם ולהראות שטוב להם ושהם כרגע מרוצים, לפעמים הם מגרגרים גם כאשר הם במצבי לחץ וחרדה.
מקול הגרגור ניתן גם ללמוד על אופי החתול ועל הדומיננטיות שלו. גרגור חזק ויציב מעיד על חתול חזק בעל ביטחון עצמי ואילו גרגור נמוך ומקוטע מעיד על חתול חסר בטחון ומפוחד.
טון הגרגור ועוצמותו תלוי בסיטואציה בא החתול נמצא.

למה חתולים לא נחמדים?
בני אדם לפעמים רואים בחתול כחיה אנוכית ולא נחמדה, ולא בהכרח כך הדבר. צריך להבין שחתולים הם חיה עצמאית שאינה אוהבת שינויים, ופעמים רבות חיה שמעדיפה את הלבד.
בשונה מכלב, לרוב חתול לא מראה יותר מדי אהבה וגם לא צריך לקבל את האהבה שהכלב מבקש וזאת מטבעו כחיה בודדת ולא כחיית להקה.
כשתחזור הביתה לא תמיד החתול יקפוץ עליך בחיבה, ורק ויראה לך סימנים של "תביא לי אוכל, מים, ותנקה לי את השירותים".
יש בכך גם יתרונות רבים! מהסיבה שחתול אינו דורש צומת לב רבה יותר נוח לגדל אותו ולא צריך לדאוג לשהות בחברתו זמן רב אלא מספיק לדאוג לצרכיו היומיומיים.
כשלומדים להכיר את החתול ומבינים את הרצונות שלו ואת אופיו הייחודי מבינים איזו חיה מופלאה זו שנותנת לנו אהבה בדרך שלה.
חשוב להבהיר שלא כל החתולים אותו הדבר ויש חתולים רבים שכן יתנו לבעלים אהבה וירצו גם לקבל אהבה כל הזמן. כל אחד והאופי שלו.

למה חתולים מתחככים?
חתולים מתחככים בבני אדם, ובחפצים דוממים מסיבות שונות, לרוב הם מתחככים על מנת לסמן את הטריטוריה שלהם. החיכוך משאיר את הריח שלהם וכך מסמן לחיות האחרות שהחתול כאן.
הם מתחככים בבני אדם גם מהסיבה של לתת אהבה ולהראות חיבה.

למה חתולים מקיאים?
חתולים מקיאים כאשר משהו השתבש במערכת העיכול שלהם או כאשר אכלו משהו שגופם אינו מסוגל לעכל.
ההקאה מסלקת את הגורם המשבש ומנקה את מערכת העיכול. הקאות אצל חתולים יכולים לנבוע גם מוירוסים שמסתובבים באוויר, ובמקרה כזה יש לקחת את החתול לוטרינר על מנת לקבל טיפול מתאים.
ישנם חתולים עם מערכת עיכול רגישה, שלהם מומלץ להתאים אוכל מיוחד וקבוע עם רכיבים קלים לעיקול, מזון סנסיבל, דייג'סט או גסטרואינטסטינל. במקרים כאלו מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע.

למה חתולים אוכלים דשא?
אכילת דשא או עשב מסייעת לחתול לעודד את יצר ההקאה על מנת לנקות את גופו, זו תופעה מוכרת וחיובית.

למה חתולים נושכים?
יש סיבות רבות לכך שחתול נושך ואלו הסיבות העיקריות:
חתולים צעירים פעמים רבות נושכים מתוך משחק, כשזה קורה צריך להפסיק את הנשיכה ואת "המשחק" למרות שזה יכול להיות כיף. הדבר יכול להנחיל הרגלים רעים אצל החתול ומומלץ לקטוע את זה כאשר החתול צעיר וכל עוד הוא מעצב את אופיו.
חתולים נושכים לצורך הרתעה ותקיפה וזאת על מנת להפחיד ולהבריח את הגורם שמפריע להם. בדרך כלל זו תיהיה נשיכה קצרה ובשונה מכלב הוא אינו ינעל את הלסת אלא ינשך וישחרר במהירות.

למה חתולים רבים?
חתולים יכולים לחיות יחד בקבוצות למרות שהם מוגדרים כחיה יחידנית ומאוד טריטוריאלית.
כאשר חתול דומיננטי מזהה חתול חדש שהגיע לאותה טריטוריה הוא ילחם בו על מנת לסלק את הפולש משטח המחיה. הם עושים את זה ממניע השרדותי על מנת לא לחלוק את שטח המחיה ואת המזון עם חתול זר חדש שרק עכשיו הגיע.
חתולים יכולים לריב גם עם אלו שחיים איתם באותה טריטוריה, אם זה בבית או מחוצה לו, וזאת על מנת להראות מי החזק ומי יאכל ראשון.

למה חתולים לא אוהבים מים מהקערה?
קרה לכם פעם שפתחתם את ברז המים בבית והחתול מיד רץ לזרם המים על מנת לשתות? התופעה הזו שכיחה במיוחד שמדובר בחתולים שחיים בבית. החתולים יעדיפו לשתות מים זורמים ולא ממים עומדים בקערה.
מים זורמים טריים יותר ומגרים את החתול לשתות לרוויה. כמו בטבע שהחיה שותה מנהרות ומפלי מים עם תזוזה בלתי פוסקת.
ניתן לרכוש בחנות החיות מזרקת מים. מזרקת מים לחתול הינה כלי מים עם מנוע קטן (ובדרך כלל גם עם פילטר) המנוע דוחף את המים וגורם לסירקולציה תמידית של המים ובכך גם גורם לחתול לשתות יותר, וגם מסנן את המים בפילטר של המזרקה.
חשוב לדעת שחתולים רבים שלא שותים מספיק סובלים מבעיות בכליות ובדכי השתן, לכן מומלץ לתת להם לשתות ממים זורמים שכאמור מעודדים אותם לשתות יותר, ומזרקת מים מהווה פתרון חיוני לבעיה זו.

למה חתול נכנס למכסה מנוע?
מכסה המנוע של הרכב נראה לחתול כמקום מסתור אידאלי לרביצה ולמנוחה. הוא חשוך, נסתר וחם. יחד עם זאת הוא מהווה סכנה מיידית לחיי החתול.
חתול לרוב יכנס למכסה המנוע בימים קרים וכאשר המנוע דומם. הסכנה היא שהנהג יחזור לרכב ויניע אותו בעוד החתול בפנים, החתול עלול להילכד, ולההרג.
חשוב לדעת, ורצוי להעלות את המודעות אצל כלל הנהגים שתופעה זו קיימת ומתרחשת רבות, ומומלץ לנקוט במשנה זהירות לפני הנעת הרכב.
אנו ממליצים לפני כל כניסה לרכב לדפוק מספר פעמים על מכסה המנוע או לצפור לפני ההנעה על מנת לוודא שאין חתולים שסתתרים בתוך הרכב ובמידה יש, לתת הזדמנות לברוח ללא פגע.

למה חתולים לא מראים אהבה?
גם אם לפעמים זה לא נראה כך, חתולים מראים אהבה בדרך שלהם.
גם אם הם לא קופצים עליכם כשאתם חוזרים מהבית וגם אם הם שורטים אתכם כאשר נמאס להם מהליטופים, לחתולים יש דרכים אחרות להראות אהבה כמו חיכוך גופם בגופכם, התמסרות לבעליהם תוך כדי עצימת עיניים למחצה, וכמובן גירגורים וליקוקים.

למה חתולים שורטים? למה חתולים שורטים רהיטים?
לחתולים קיים יצר טבעי של של שריטות ושיוף הציפורניים בחפצים שונים וזאת על מנת לחזק את הציפורניים שלהם לצורך טיפוס על עצים ,לצורך לכידת והכנעת הטרף, לצורך סימון טריטוריה ולצורך הרגעת הגוף והרגשת נינוחות.
חתול צריך שימצא בחלקו חפץ שיענה על היצר ולכן חשוב לדאוג לקנות לחתול מתקן גירוד מחנות חיות שעליו הוא יוכל לגרד ולשרוט כאוות נפשו.
אצל חתולי הבית ישנה תופעה לא נעימה של שריטות רהיטים וספות, ומומלץ מגיל צעיר לאסור על החתול לשרוט רהיטים ולהראות לו את המתקן גירוד שאותו מותר לו לשרוט.
קיימים בשוק סוגים רבים של מתקני גירוד לחתולים, חלקם גדולים , חלקם קטנים, חלקם עם מתקני רביצה וחלקם בלי. עליכם לבחור מה הכי מתאים לכם ולחתול בהתאם למקום בבית ולתקציב.

למה חתולים אוהבים לעלות למקומות גבוהים?
מקומות גבוהים מקנים לחתול תחושת ביטחון ושליטה. מומלץ למקם את מתקן הגירוד באיזור שמשקיף לנוף גבוה, רצוי ליד חלון. צריך לוודא שהחלון סגור.

האם ניתן להוציא חתול לטיול כמו כלב?
לא מקובל להוציא חתול לטיול באמצעות קולר או רתמה, אבל בהחלט אפשרי.
צריך להרגיל את החתול בצורה מבוקרת והדרגתית להליכה עם רצועה ומומלץ לעשות זאת בעוד החתול צעיר ועדין מעצב את אופיו ואת תכונותיו.

המאמר נכתב ע”י צוות בולדוג – הקניון לחיות מחמד, כל האמור בו בגדר המלצה, אין בולדוג אחראית לשימוש במידע זה.
צוות החנות ישמח לענות על שאלות נוספות בנושא זה ובנושאים נוספים הקשורים לחיית המחמד שלכם!
אין להעתיק או לצלם את המאמר או חלקים ממנו, בכל דרך שהיא בלא קבלת היתר בכתב לכך.

סל קניות

close