כלב חדש בבית – טיפים

כלב חדש בבית כמה טיפים לבעל הכלב המתחיל
 

בריאות הכלב:
גשו לווטרינר בכדי לוודא שהגור שלכם בריא ודאגו שיעבור את כל החיסונים הדרושים. חשוב שתבחרו ווטרינר שיהיה לכם נוח להגיע אליו באופן סדיר, עדיף לטפל בכלב במקום קבוע ולא להחליף לעיתים תכופות, מכיוון שאדם שמכיר את הכלב יידע לטפל בו בצורה הטובה ביותר.
נצלו את המפגש עם הווטרינר כדי לשאול שאלות אודות גזעו של הכלב ובררו האם קיימת בגזע זה נטייה כלשהי לבעיה רפואית. לדוגמה רגישות למזון מסוים, שאלות אלו עשויות להועיל לכם בהמשך הדרך.
מומלץ לבקר אצל הווטרינר לחיסון ובדיקה שגרתית פעם בשנה גם אם אין בעיה הנראית לעין.

תזונה:
בריאות הכלב מתחילה מהמזון ממנו הוא אוכל, לכן דאגו לתת לו מזון איכותי ומים טריים מדי יום. ידוע כי כל מה שאנחנו מכניסים לפה משפיע ישירות על מצבנו הבריאותי, על המראה שלנו, ואפילו על מצב רוחנו. כך גם אצל חברנו הקטנים על ארבע – ככל שתשתמשו במזון איכותי יותר כך תבטיחו אורך חיים בריא וטוב יותר לכלבכם.
מזון מומלץ לקנות בחנות חיות מכיוון שישנו מגוון רחב של מזונות ותוכלו להיעזר בצוות המקצועי שימליץ לכם על הסוג המתאים לכלביכם. כמו כן שימו לב כי רק בחנויות חיות נמכרים מזונות האיכות ולא תוכלו למצוא אותם בסופרים וברשתות השיווק הגדולות.
כל כלב הוא שונה ועוד לא הומצא המזון הטוב ביותר, אבל לכל כלב בהחלט יש המזון שהכי מתאים לו.
איך נדע אם המזון שבו אנחנו מאכילים באמת טוב? קודם כל הקדישו דקה והסתכלו על הכלב. אם הוא במשקל סביר, אין נשירה מוגזמת והפרווה מבריקה סימן שהמזון שבו אתם מאכילים מתאים לו.
כדי לוודא שהמזון ברמה טובה הפכו את השק ובחלקו האחורי בדקו את רשימת המרכיבים. ראשית כל, חשוב לוודא כי המרכיב הראשון הוא בשרי (עוף, בקר, כבש, דג…) כמו כן יש הבדל בין סוגי ואיכות הבשר: אם רשום “בשר עוף/בקר מיובש” מדובר במזון איכותי, לאחר מכן בסדר יורד יופיעו “בשר עוף”, “קמח עוף”, “קמח מוצרי לוואי עוף”.

איך נדע כמה באמת צריך לאכול הכלב? לגורי כלבים מומלץ להשאיר אוכל זמין 24 שעות ביממה, וכלבים בוגרים ניתן להאכיל פעם ביום.
על כל שק כתוב כמויות האכלה מומלצות לפי גיל ומשקל הכלב, אך זכרו שאלה הן רק המלצות ובכל מקרה המבחן האמיתי הוא מראה הכלב.
חשוב לדעת: ככל שהמזון איכותי יותר, קטנות כמויות ההאכלה. אם תערכו השוואה בין שני סוגי מזונות תגלו שבמקרים מסוימים הזול הוא דווקא היקר.
מזון יבש או רטוב? מזון מקופסאות שימורים לא מומלץ לכלבים, הוא מכיל בדרך כלל בשר באיכות ירודה וחומרים משמרים. ניתן להשתמש במזון זה כחטיף אך הוא איננו מומלץ לשימוש על בסיס יום יומי. כמו כן זכרו שכלב אינו מצחצח שיניים ובעת לעיסת מזון יבש שיניו משתפשפות ומתנקות (במזונות מסוימים אף יש תוספים התורמים לבריאות השיניים).

פעילות גופנית:
אימון צריך להיות חלק משגרת יומו של כלבכם, מומלץ לקחת את הכלב לטיולים ארוכים ככל שאפשר. (בפארקים מסוימים ישנם
גם אזורים מגודרים המיועדים לכלבים שם תוכלו לשחרר את כלבכם לרוץ בחופשיות)

עשיית צרכים:
גורים קטנים אינם מסוגלים להתאפק יותר משעה שעתיים ולכן בשבועות הראשונים יש להוציא אותם מספר פעמים ביום. אך עם הזמן הם לומדים להתאפק ובבגרותם אפשר לצמצם את מספר הטיולים ל-3 יציאות בלבד.

קרציות ופרעושים:
ראשית כל מומלץ לרחוץ את הכלב בשמפו מיוחד הקוטל פרעושים וקרציות, ולאחר זיהוי הטפיל לענוד לו קולר דוחה קרציות או להשתמש טיפות כנגד פרעושים.
לא קיים חומר בעולם שמבטיח 100% הצלחה אך בכדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר מומלץ לא להתפשר על איכות החומר ולקנות את הטוב ביותר הקיים בשוק.

היגיינה:
לא מומלץ לרחוץ כלב יותר מאחת לכמה חודשים. במידה והחלטתם שהגיע זמן המקלחת, כוונו את טמפרטורת המים, הכניסו את הכלב ברוגע לאמבטיה והרגיעו אותו בעזרת ליטופים וחטיפים. לאחר מכן בעזרת שמפו מיוחד לכלבים סבנו את כל גופו ושטפו במים זורמים. (יש לשים לב שלא יגיעו מים לאזור האוזניים)בסיום השטיפה עטפו את כלבכם במגבת גדולה וייבשו אותו היטב.

היגיינת הפה:
במידה והכלב מדיף ריחות לא נעימים מהפה ניתן לצחצח את שיניו או לתת לו חטיפים מיוחדים לניקוי השיניים אותם ניתן להשיג בכל חנות לחיות מחמד, אם הבעיה עוד נמשכת נסו לבדוק אם יש קשר לסוג המזון שניתן לכלב.

חינוך ופתרון בעיות התנהגות:
כלב נובח, נושך, מילל, מגרגר, חופר, מושך… לכל אלה יש פתרון – אילוף – כדי להבטיח תוצאות מומלץ להיעזר במאלף כלבים מקצועי ומיומן.

אך בכל זאת הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להתמודד עם ראשית הדרך:

זכרו תמיד שכלב הוא חיה מאוד חכמה, הוא אמנם לא מבין כל מילה שיוצאות לכם מהפה אבל לפי הטון הוא ידע אם אתם מרוצים או כועסים על מעשיו ולכן – אל תתביישו מדי פעם להרים עליו את קולכם או לשבח אותו על מעשיו.

אם הכלב עושה את צרכיו בבית חשוב מאוד להיעזר בסבלנות, גור מאוד דומה לתינוק ואינו יכול להתאפק לאורך זמן. בחודשים הראשונים לחייו הוא יזדקק לטיולים מרובים עד שילמד להתאפק. כשאתם יוצאים איתו לטיול בשכונה קחו איתכם ביסקוויט או חטיף אחר לכלבים וברגע שיעשה את צרכיו שבחו אותו ותנו לו את החטיף.

כמו כן אם נתקלתם בכלבכם עושה צרכים בבית ניתן לגעור בו על כך רק בעת המעשה, כי לכלבים אין את היכולת לקשר בין אירועים שונים ואם תגערו בו לאחר זמן מה הוא לא יבין במה מדובר.

לסיום, לכלב צעיר רצוי לתת צעצועים מיוחדים שיוכל לנשוך בכדי להקל את תהליך החלפת השיניים, וכשאתם יוצאים מהבית דאגו להשאיר לו משהו להתעסק איתו, כלב משועמם עלול לגרום נזק רב לבית. כמו כן למען אילופו בעתיד כאשר תפסתם את כלבכם לועס פריט היקר ללבכם גערו בו בטון נמוך וסמכותי, ולאחר מכן תנו לו צעצוע לעיסה ושבחו אותו על התנהגותו הטובה.

בהצלחה!

המאמר נכתב ע”י צוות בולדוג – הקניון לחיות מחמד, כל האמור בו בגדר המלצה, אין בולדוג אחראית לשימוש במידע זה.

צוות החנות ישמח לענות על שאלות נוספות בנושא זה ובנושאים נוספים הקשורים לחיית המחמד שלכם!

אין להעתיק או לצלם את המאמר או חלקים ממנו, בכל דרך שהיא בלא קבלת היתר בכתב לכך.

 
כלב - גידול כלב

סל קניות

close