רועה גרמני

כלב רועה גרמני

גובה הבוגר: זכר: 60-65 ס”מ, נקבה: 55-60 ס”מ
משקל הבוגר: זכר: 37 ק”ג, נקבה: 30 ק”ג
אופי: יציב וקל לאילוף.
מצוא: אירופה (חבל אלזס בין גרמניה לצרפת)

רקע כללי: מקורו של הרועה הגרמני הוא מאזור גרמניה. מדובר באחד הכלבים המרשימים והחזקים ביותר, וזאת בשל היותו כלב נאמן אשר יכול לשרת את הבעלים הן לצורך שמירה ותקיפה והן לצורך גידול ביתי. מאחר ומדובר בכלב בעל מבנה פיזי חזק, לא מעט צבאות בעולם כולל ישראל מאמצים את הכלב לצורך ריבוי של משימות של שמירה, הגנה, איתור ותקיפה. בשנים האחרונות ניתן לראות זינוק במספר האימוצים של הכלב הזה לצרכים בייתיים, וזאת מתוך הבנה כי מדובר בכלב נאמן אך גם חברותי מאוד כלפי בני אדם וילדים בפרט.

אזור גידול: הכלב מזוהה עם אזור גרמניה, כאשר מקורו של הגזע מגיע עוד מהמאה ה 19 בה נעשתה הכלאה בין מספר כלבים גזעיים. מאז בוצעה הכלאה, לקח חלק הרועה הגרמני במלחמת העולם הראשונה והשנייה מטעם צבא  גרמניה, ובהמשך גם לצבאות נוספים אשר השתמשו ביכולת האדירה של הכלב לצורך תקיפה ואיתור. מדובר באחד הגזעים החכמים ביותר מבין הכלבים, והוא קל מאוד לאילוף.

בריאות: חשוב להבריש את הכלב לפחות פעם ביום, וזאת בכדי למנוע נשירת שיער מסיבית. באופן כללי הגזע נחשב לגזע בריא מאוד, כאשר כלבים בוגרים יכולים להגיע גם לגילאים מופלגים. עם זאת, מדובר בכלב אשר עלול לסבול מבעיות בריאותיות בכלי הדם כמו גם בעיות עיקול. לא מעט כלבים מהגזע הזה סובלים מבעיה של מפרק בירך, כתוצאה מתוכנית גידול לא נכונה. לכן, חשוב לגשת עם הכלב לוטרינר לצורך ביצוע בדיקות עוד בגילאים צעירים כך שניתן יהיה להעניק לו מעטפת בריאותית אשר כוללת אוכל איכותי והימנעות ממזון של בני אדם אשר עלול להוביל לבעיות קיבה משמעותית עד לכדי הקאות בלתי פוסקות.

גידול הכלב: מדובר בכלב קל מאוד לאילוף, גם בגילאים בוגרים יותר. הוא מסתדר נהדר הן בסביבת חוץ והן בסביבת פנים, אולם הוא צריך להוציא הרבה מאוד אנרגיה ולכן עדיף להעניק לו גישה לגינה או לצאת איתו לטיולים ארוכים, כך שהוא יוציא אנרגיה כמו גם ישחק עם כלבים אחרים.

מה חשוב לדעת? בישראל הגזע הפך לנפוץ מאוד בעקבות גיוס לצבא, אולם ניתן לראות כי לא מעט ישראלים מעוניינים לאמץ את הכלב בשל תכונות האופי הבולטות שלו כמו גם העובדה שהוא מסתדר נהדר עם ילדים.  מדובר בגזע נאמן, חכם ומאוד אוהב ולכן תוכלו להיות בטוחים כי במידה והחלטתם לאמץ את הגזע, הוא יהיה איתכם לכל אורך הדרך.

לסיכום: הרועה גרמני, ידוע בארץ גם בשמו “כלב זאב”, זהו גזע מאוד פופולרי בארץ. גופו בנוי היטב, מוארך במקצת ושרירי, אוזניו זקורות ודרוכות, צבעו שחר עם גווני חום אדמדם אך לעיתים יהיה שחור או אפור כליל, אפו תמיד שחור ועיניו חומות. בתחילת דרכו שימש הגזע ככלב רועים בעדרי צאן ובקר ועם הזמן הפך לכלב בית, שמירה ונחייה. ככלב בית הוא עלול להיות אדיש לעיתים, אך עם זאת נאמן ונחוש להגן על הבית או בעליו כשיש צורך בזה. הרועה הגרמני ידוע ככלב מאוד נוח, ומסייע בהמון תחומים בחיים, אם להגנה על מתקנים, איתור וחילוץ בזירות אסון או ליווי ונחייה לעיוורים. גזע זה ידוע כבעל נטייה לבעיות באגן, לכן מומלץ להאכיל באוכל המיועד לכלבים גדולים העשיר בגלוקוזמין וכונדרטין, אשר מסייעים לשמירה על המפרקים.

רועה גרמני - כלב זאב

תמונות של רועה גרמני

סל קניות

close