מדריך: ציוד בסיסי לפני שהגור מגיע הביתה

מדריך זה עוסק בכל השאלות הקשורות לציוד בסיסי שצריך להכין לפני או תוך כדי קליטת גור חדש בבית
 

מזון כלבים:
בשוק יש המון סוגי מזנות כלבים, מומלץ לבחור מזון באיכות גבוהה עם מרכיב ראשון בשרי (חפשו מדריך “המדריך המלא לבחירת המזון טוב לכלב”).

קעריות לאוכל ומים:
קעריות נירוסטה עמידות, לא לעיסות שבירות או מחלידות. גורים מחליפים שיניים ינסו ללעוס כל חפץ בהישג פיהם, וזאת הופכת לבעיה כאשר מדובר בכלים מפלסטיק. קעריות נירוסטה היגייניות יותר מקעריות פלסטיק. חשוב לבחור מקום מתאים וקבוע בו הגור יתרגל לקבל את ארוחותיו.

פינת השינה:
גור הכלבים זקוק למצע מתאים בפינה שקטה בה יוכל להתכרבל ולישון. פינה משלו תסייע לו להסתגל לביתו החדש, ולתחושת ביטחון ושלווה. סביר להניח שהגור יעדיף לישון במיטתכם, אם עליכם זה מקובל מה טוב, אך שימו לב! אם החלטתם לאפשר לכלבכם לישון איתכם במיטה, יהיה קשה מאוד בעתיד למנוע ממנו לעלות לשם שוב. במידה ותחליטו לעשות הפרדה מומלץ להצטייד במיטת פלסטיק או בד שתתאים לו.

קולר ורצועה:
למרות שבימים הראשונים סביר להניח שלא תצאו להרפתקאות עם הכלב החדש שלכם מעבר לגינה, קולר ורצועה הינם חיוניים. כך יוכל הגור שלכם להסתגל אליהם כבר מההתחלה, ומה גם שאם יברח, לא יחשד ככלב רחוב. חשוב לוודא שהקולר מתאים לצווארו של הגור ואינו הדוק או רפוי מדי. שימו לב! הגור שלכם גדל במהרה ולכן כל כמה ימים יש לבדוק שהקולר לא לוחץ על צוואר הכלב.

תג שם:
ישנם מספר סוגים של תגי שם, ידניים או בחריטה אישית, מומלץ לציין את שם הכלב ומספר הטלפון של הבעלים, למקרה שילך לאיבוד.

צעצועים לגורים:
צעצועי לעיסה מגומי הם כמעט בלתי ניתנים להשמדה, ועמידים לאורך שנים. בחרו את הגודל המתאים לגור הצעיר שלכם. עם גדילתו התאימו את גודל הצעצוע לגודל הגור.

עצמות ומוצרי עור שונים:
גורי כלבים תמיד יחפשו מה ללעוס ועצמות הוא פתרון מצוין, מומלץ להצטייד במספר עצמות מסוגים שונים.

חטיפי אילוף:
חטיפים טעימים במיוחד שהכלב שלכם לא יוכל לעמוד בפניהם, השתמשו בהם כדי לגרום לכלב שלכם לעשות את מה שאתם רוצים, כתמריץ וחיזוק חיובי.

חומר למניעת לעיסה:
הכלב הקטן לא יודע מה משחק ומה לא ולכן ינסה ללעוס כל דבר, כדי למנוע הרס ריהוט וחפצים יקרי ערך, מומלץ להשתמש בתרסיס מר שילמד אותו שלא כדאי ללעוס כל דבר.

משטח יעודי לעשיית צרכים:
פתרון מצויין לבעייה המוכרת של עשיית צרכים בכל הבית, כך תרגילו את הגור לעשות צרכים במקום קבוע, בדרך כלל יגיע בצורת משטח אותו יכסו פדים חד פעמיים. פדים מהחברות המובילות יכיל בדרך כלל “פרומון” (חומר שמושך את הכלב ומגרה אותו לעשות צרכים), ויכיל חומרים אנטי בקטריאליים שימנעו מחלות ויצמצמו ריחות לא נעימים.

שמפו לכלבים:
מכיוון שרמת ה-PH של עור הכלב שונה מעור האדם, חובה להשתמש בשמפו מיוחד המיועד לכלבים. שמפו טוב ינקה ביסודיות את פרוות הכלב, עור נקי תורם לבריאות ולמראה הכלב, והפרווה. שימו לב! שמפו ולא משנה כמה טוב יהיה, מסיר את השכבה השומנית מסביב לעור הכלב, התוצאה: ריח רע בשבועות שאחרי הרחיצה. כדי להחזיר את השכבה השומנית ולנטרול את הריחות הלא נעימים יש להשתמש בקונדישנר לאחר הרחיצה.

מברשת ומסרק:
טיפוח קבוע של הגור שלכם מרגיל אותו למגע יד של בני אדם, והוא ילמד להנות מכך. מה גם שסירוק על בסיס קבוע מפחית משמעותית נשירה.

לסיכום:
מזון כלבים
קעריות לאוכל ומים
פינת השינה
קולר ורצועה
תג שם
צעצועים לגורים
עצמות ומוצרי עור שונים
חטיפי אילוף
חומר למניעת לעיסה
משטח יעודי לעשיית צרכים
שמפו לכלבים
מברשת ומסרק

המאמר נכתב ע”י צוות בולדוג – הקניון לחיות מחמד, כל האמור בו בגדר המלצה, אין בולדוג אחראית לשימוש במידע זה.

צוות החנות ישמח לענות על שאלות נוספות בנושא זה ובנושאים נוספים הקשורים לחיית המחמד שלכם!

אין להעתיק או לצלם את המאמר או חלקים ממנו, בכל דרך שהיא בלא קבלת היתר בכתב לכך.

ציוד לכלב חדש בבית

סל קניות

close