כלב רועים אסייתי

רועה אסייתי

גובה הבוגר: זכר: 65-70 ס”מ, נקבה: 60-65 ס”מ
משקל הבוגר: 40-50 ק”ג
אופי: רגוע אך חשדני כלפי זרים
מוצא: אסיה (קווקז)

רקע כללי: גזע מרשים ונדיר במיוחד. צבעיו לבן, שחור, אפור, צהבהב-קש, ג’ינג’י חלוקה, אפור-חום, טלוא, מנומר או מנוקד והוא נחשב לכלב חזק במיוחד בשל מבנה השרירים המוצק שלו. ביחס לכלבים אחרים, הוא כלב חשדני מאוד כלפי זרים ולכן הוא משלב בין אופי יציב אך גם חששני כלפי אנשים שהוא אינו מכיר.

אזור גידול: גדל באזור הקווקז, בין הים השחור לים הכספי. בישראל יש מספר חוות גידול של הכלב, אולם הוא נחשב לנדיר מאוד ולכן מעטים מגדלים אותו כאן בארץ.

בריאות: מאחר ומדובר בגזע חזק במיוחד בשל מבנה הגוף שלו וכן תנאי הגידול הטבעיים שלו, הוא מסתגל לכל מזג אוויר ועל כן כושר הסיבולת שלו גבוה במיוחד. הוא מסתגל מצוין לתנאי קור וחום וכן אוהב מאוד להוציא אנרגיה, על כן הוא נחשב לגזע קל מאוד לגידול גם כאן בישראל.

גידול הכלב: על מנת לגדל את הגזע הזה חשוב להבין קודם כל כי הוא נוטה להיות חשדני כלפי זרים ולעיתים אף להראות התנהגות אגרסיבית, אולם מהר מאוד הוא לומד להיות חברותי ועל כן חשוב לאלף אותו כבר בגיל צעיר. נוסף לכך, מומלץ לחשוף אותו לכלבים בוגרים וגדולים כך שהוא יוציא אנרגיה, אולם לשים לב כי הוא מתנהג כשורה וכי הוא לא מגלה גילויי תוקפנות כלפי כלבים אחרים. מדובר בכלב נאמן מאוד לבעליו ולכן הוא ניתן לגדל אותו גם בבית וגם ככלב שמירה והגנה.

מה חשוב לדעת? מדובר בכלב אשר זקוק למנות גדולות של אוכל, בשל מבנה גופו השרירי. נוסף לכך, בגילאים מבוגרים יותר הוא קשה מאוד לאילוף ועל כן מומלץ ליצור קשר עם מאלף אשר מתמחה בגזע, כך שתוכלו לחנך אותו מגיל צעיר. יש להציב לכלב גבולות, בשל היותו כלב עקשן מאוד כמו גם בעל אישיות עצמאית. ההמלצה הגורפת היא לסרס את הכלב כבר בהיותו בן שנה, כך שהוא יפתח אישיות פחות דומיננטית  מכפי שהוא. אצל הנקבות אגב ניתן לראות שינוי התנהגותי בשל אופיין הרגוע יותר, אולם גם כאן מדובר בגזע טהור ולא בהכלאה ולכן לא פעם יש מאבקים על טריטוריה וכן רכושנות כלפי הבעלים. בשל כך, צריך לא מעט סבלנות בגידול שלו וכן וויסות מתאים לגבי האנשים אליו הוא נחשף, כך שהוא לא ינסה להסתער על אותו אדם מתוך חשש לגבי הטריטוריה שלו. למרות כל זה, מדובר בכלב שאוהב מאוד לנוח ולרבוץ.

לסיכום: רועה אסיאתי נקרא גם כלב רועה מרכז אסיאתי – מוצאו של גזע גדול וחזק זה באזור הקווקז, בין הים השחור לים הכספי. הוא מסתגל בנקל לתנאי מזג אוויר קשים, קור או חום, ועשוי להסתפק במעט מזון. זהו כלב שרירי ומוצק, בעל גולגולת רחבה וגדולה, אוזניים משולשות קטנות ועיניים רחוקות זו מזו. יש לו אופי שלב, יציב, ועם זאת הוא נועז ואינו אוהב זרים. שערו גס וזיפי, ישר; על קדמת הרגליים ועל הראש שיער קצר, חלק צמוד לעור. מבחינים בין תת גזע בעל שיער ארוך (7-8 ס”מ) על הגב והצוואר, אחורי הרגל והזנב; ובין תת-גזע בעל שיער קצר (3-5 ס”מ)וחלק. צבעיו לבן, שחור, אפור, צהבהב-קש, ג'ינג'י חלוקה, אפור-חום, טלוא, מנומר או מנוקד

כלב רועים אסייתי

תמונות רועה אסיאתי

סל קניות

close