בולדוג אנגלי

כלב בולדוג אנגלי

גובה הבוגר: 30-35 ס”מ
משקל: זכר: 25-27 ק”ג, נקבה: 22-24 ק”ג
אופי: ידידותי אך עקשן
מוצא: אירופה (אנגליה)

שמו של גזע כלבים בינוני עתיק זה מלמד על כלב נועז המסוגל לתפוס באפו של שור (bull) משתולל ולהכניעו. מבנה פיו העשוי לכך נחרת בזיכרון בימי המנדט הבריטי בזכות הכינוי שהדביקו לו הערבים, “הכלב עם הפרצוף של האינגליז”, משום שהזכיר להם את וינסטון צ’רצ’יל, ראש ממשלת בריטניה באותה תקופה. לבולדוג מבנה מוצק, שרירי, וגופו קצר – בעיר בזכרים – רגליו ההקדמיות קצרות מהאחוריות, הליכתו כבדה ומסורבלת, בעיקר בימים חמים. ראשו של הבולדוג מוצק וכבד וזרבוביתו הקצרה הנראית כאילו מעוכה נוטה כלפי מעלה; כתוצאה ממבנה זה הוא סובל לעיתים מקשיי נשימה.

הבולדוג האנגלי הוא כלב מאוד ידידותי עם ילדים, ונוטה חיבה רטנונית למשפחתו האנושית, אליה יהיה נאמן תמיד.

התגרות מצד זר עלולה להניב תוקפנות משולחת רסן.

לפרוותו הקצרה של הבולדוג מרקם עדין וחלק, צבעיה שונים לעיתים קרובות יש בהם לבן וגווני חום. למרות הדמיון בין הבולדוג האנגלי לצרפתי והאבות המשותפים שלהם; הם שייכים לקבוצת גזעים נפרדת.

זע כלבים זה פותח בבריטניה במאה ה-17 לספירה, המטרה הייתה פיתוח גזע כלבים לעל מנת לגרות שוורים לפני שחיטתם, כל זאת מתוך סברה שפעולה זו תגרום לבשר הפר להיות רך וטעים יותר.
 
נוהג זה הפך עם הזמן לענף ספורט פופולרי מאוד בממלכה המאוחדת ומשך קהל רב. מבנה גופו של כלב בולדוג היה מתאים במיוחד למטרה שכן מבנה גופו בנוי היטב, רגליו קצרות, הוא בעל לסת איתנה.
 
לקראת אמצע המאה ה-18 יצא ענף התגרות בפרים אל מחוץ לחוק ומאז ובהדרגה הפכו צאצאי כלבי הבולדוג איבדו את כושר הלחימה ולאט לאט הפכו לכלבי בית נהדרים.


וינסטון צ'רצ'יל

בתמונה מימין: וינסטון צ’רצ’יל ראש ממשלת בריטניה לשעבר, משמאל כלב מגזע בולדוג אנגלי. תשפטו בעצמכם אם יש דימיון בין השניים. מסתבר שבישראל יש לא מעט כלבים מגזע זה בשם וינסטון או צ’רצ’יל ורק אצלנו בסניף חנות חיות בירושלים נספרו מעל 8 כלבים בשם זה. עובדת בונוס: רוב הכלבים בשם זה כלל לא מגזע בולדוג אנגלי או צרפתי.

מזון מומלץ לכלב בולדוג אנגלי פרסטיז לייט סטרלייזד 15 ק”ג

בולדוג אנגלי

סל קניות

close