שיצו

כלב שיצו


גובה הבוגר: זכר: 26-27 ס”מ, נקבה: 22-23 ס”מ
משקל: 4.5 – 7.5 ק”ג
אופי: ידידותי ועצמאי
מוצא: אסיה (סין, טיבט)

שיצו – מידע כללי

רקע כללי: הידעתם? מקור השם שיצו בסינית הוא אריה, ובתרבות הסינית נחשב לחיה מקודשת. מדובר בכלב קטן מימדים אשר נחשב לאחד הכלבים האהובים ביותר, ולא בכדי. מדובר בכלב יפהפייה ומטופח אשר ידוע בהיותו כלב עצמאי אך גם מצד שני גם חברותי מאוד המשתלב בצורה מושלמת בחיים עירוניים כמו גם כפריים. כלב הגזע נחשב למבוקש ביותר לאימוץ, ולא בכדי.

אזור גידול: כלבי השיצו גדלים באזור אסיה וסין בפרט. בשל הביקוש הרב, החלו גם כאן בישראל לגדל את הכלבים בחוות גידול מפוקחות. עם זאת, מאחר והביקוש לאימוץ הוא גבוה, קשה מאוד לאמץ אותם ולכן מומלץ ליצור קשר עם קבוצות ייעודיות לגידול הכלבים הללו, לצורך אימוץ.

טיפול בכלב שיצו

בריאות: מאחר ומדובר בכלבים קטנים עם אף פחוס, הם לרוב סובלים מבעיות נשימה כמו נחירות וכן צפצופים. נוסף לכך, לא מעט מהכלבים סובלים מבעיות באוזניים וכן עמוד השדרה בשל היותם קטנים. מאחר והפרווה של השיצו היא גדולה ומרשימה, חשוב מאוד לגשת עם הכלב לתספורת קבועה, בייחוד בימי הקיץ. בימי הקיץ כאשר הטמפרטורות עולות מומלץ לעשות עם הכלב טיול קצר ככל האפשר, וזאת בשל העובדה כי מדובר בכלב אשר מאוד אוהב לנוח ברוב שעות היום. לכן, שיצו כלב אידיאלי בעבור תנאים עירוניים והוא מהווה גזע מושלם אשר הגדל בחיי משפחה וילדים.

גידול הכלב: שיצו הוא כלב שובב, והוא אוהב מאוד לצאת ולשחק. עם זאת, שיצו גם אוהב לנוח ולכן הוא מעדיף לרוב טיולים קצרים ככל האפשר. מאחר והוא מתרגל במהירות לרעשים, ניתן בהחלט להסתובב איתו במרכזים עירוניים ובקניונים, אולם יש לשים לב כי הוא לא מתעייף, בייחוד בגילאים מבוגרים וכן לשמור שהכלב נמצא עם רצועה בכל זמן נתון.

מה חשוב לדעת? מאחר ומדובר בכלב מאוד ידידותי מומלץ לרכוש בעבורו צעצועים כמו בובה, עמה הוא יכול לשחק ולהעביר את הזמן כאשר הוא בבית. שיצו אוהב לנוח, ולכן הוא פחות מתאים לגידול בגינה אלא בעיקר בבית – ועדיף במזגן. מאחר והפרווה שלו נוטה להתלכלך לא מעט, הקפידו לסרק אותו כמו גם לגשת איתו לתספורת קבועה. מומלץ להצטרף לקבוצות ברשתות החברתיות אשר מעניקות לכם לא מעט טיפים ומידע בעבור גידול הכלב, כולל מפגשים עם כלבים אחרים ואפילו השתתפות בתחרויות אשר בהן זוכה גזע השיוצו לא מעט פעמיים בתואר הכלב היפה ביותר. זכרו, יש לכם כלב מדהים וחברותי ולכן הרעיפו עליו אהבה – והיו בטוחים כי הוא יחזיר לכם פי כמה.

סיכום

מוצאו של כלב לוויה פעוט זה בטיבת, והוא נחשב לחייה מקודשת בסין לא פחות מהפקינז הקטן ממנו. פירוש השם “שיצו” הוא אריה בשפתם. ראשו של ה שי טסו רחב, עיניו רחוקות זו מזו, ושיערו המכסה את גופו נופל עליהן. בנוסף יש לו זקן ופאות לחיים, ושיער הצומח על אפו. ניתן למצוא גזע זה במגוון צבעים בדרך כלל בגווני חום – קרם. הוא ידידותי ועצמאי, אך עם זאת אוהב חיי חברה ומשחקים.

עובדת בונוס: שיצו נחשב לגזע הפופולרי ביותר בישראל.

 

כלב שיצו

תמונות של שיצו:

מוצרים מתאימים לכלב שיצו

ליקטנו עבורכם מגוון מוצרים שמתאימים לכלב שיצו ממגוון סוגים, החל ממזון ועד תג שם לפי גזע הכלב. לנוחיותכם המוצרים מסודרים לפי קטגוריות כדיי להקל את ההתמצאות. קרא עוד

סל קניות

close